fredag 27. april 2012

Skrikande dører

Ein av romma eg falt fullstendig for med huset vårt, var hallen. 
Eg kallar det ein hall eg, sjølv om den sikkert ikkje kvalifiseras til det. 
Dette rommet er det andre som møter oss i huset etter vetlegongen. 


Her ser du litt av korleis det ser ut no:) 

Bilde fra prospektet med VIDVINKEL:)

Som i stova, var hallen dekka med mørkebrunt panel på veggane. 
Golvet var ein del riper i og ganske gult. 
I tillegg var det ein litt uforklarleg grøn løpar som låg midt på golvet. 



Vi har malt, malt, malt og malt:) Ein lys grå farge, og det blei jammen ein stor forandring. 
Nytt golv har vi også lagt - samme som oppe i stova og på kjøkkenet. 
Likar kjempe godt det lyse og lette følelsen. 
Nye lister er komt opp og dei har vi også MALT!
Jadda, vi valgte dei einaste listene på butikken som ikkje var ferdigmalt:)

Neste prosjekt no er å finne ein ny, gøy lampe og ikkje minst fjerne teppet i trappa. 


Dei brune veggane og det gule golvet er vekke, men dørene står fortsatt igjen. 
Eg føler dei står og skriker til meg "bytt meg, bytt meg"
Dei blei plutselig så veldig synlege:)


Vi har bestemt at vi skal bytta alle dørene i denne typen. 
Det kjem til å ta lengre tid enn om vi skulle malt dei, men eg trur det er verd det:)

Denne veka kom også den høgt etterlengta kjøpmannsdisken frå Living i hus. 
Den skal stå her i gangen, kan du gjette kor?
Plutselig kjem det bilder av den også, den må berre pyntast litt fyrst. 

Her har helgefreden senka seg - alltid like god følelse med helg. 

Ønsker deg ei kjempe god helg!



15 kommentarer:

Svenja sa...

wow i am impressed ... you did a really good work... the same room in a totally different look.. i always admire that! have a nice weekend, svenja

Unknown sa...

Så FLOTT det ble!!
Tror dere gjør rett i og kjøpe nye dører ja, det er et HERK og male de, og det blir ikke helt bra heller...
Vi byttet 4 dører oppe og det ble sååå fint!!

Spennende og se skjenken:)
Jeg ønsker meg og ny ♥

Ha en fin fin kveld;)

Anonym sa...

Så flott det blei,maling og nytt gulv gjør underverk:)vi hadde nett like dører som vi malte kvite,men etterkvart blei de så stygge at vi ville skifte alle,noken meinte vi måtte skifte alt men me tok bare i første omgang å skifta dørbladet,og for ein forskjell,huset blei som nytt,vi har de dørene som du viser bilde av,knallfin:)
Ønske deg ei fin helg!

Silje/whippetliv sa...

Så innmari flotte forandringer! Kjempefint!

Liker grå-tonene : ))

♥ Silje.

Fabelaktig sa...

Dere er så flinke! WOW!

Ønsker deg og dine en fabelaktig helg.

Stor klem og ett varmt smil
Maia

ELLEMELL sa...

så fint det ble!
snakk om forandring... Her ser man at dere har jobbet som noen helter!
og vidvinkel bilder i prospektet er luddig og litt kjipt:P

tipper den nye herligheten skal stå under varmepumpen(?)

kos deg masse i helgen:) det skal jeg!
klem hanne

Frøken Loppe sa...

Hei!
Så kjekt at du likte kurven min, den den egentleg er til er å være utanpå ein slik vinballong... ;o) Men eg likte den bedre med pledd oppi :o)
Fy søren så stor forskjell det vart i hallen dåkkers!! Veldig fin!
Blir enda bedre med nye dører!!
Fine dører dere har plukka ut, har samme sjølv, og er kjempe nøgd med dei!
og så slepp dåke male dei..... ;o)
God helg til deg!
klem IB

Unknown sa...

Hei igjen, og tuuuusen takk for stemmen hos Carma - det gjør meg GLAD ♥

Den Grønne Baljen sa...

heisan =)) Takk for hyggelig hilsen.. I morgen er vi stengt da vi nå holder på å flytte. Vi åpner opp i de nye lokalene onsdag 2 mai. Butikken ligger ca midt mellom Brann og wergeland stoppet..

Så fint det ble i gangen din... lyst og koselig =))

kerstin

re:signert sa...

Takk for kommentar! Du verden her blir det fint! Ser ut som huset deres og er fra 50/ 60 tallet? Da er det mye en må gjøre. Stå på! Det er sååå deilig å bli ferdig! God helg! mvh Signe

EKTE INTERIØR sa...

Kjempefint!! Så gøy å se både skjenken og ny lampe mm etterhvert som dere finner noe. Utrolig gøy med før og etterbilder. Dette blir bra!!! :)

Hylleblomsten sa...

for en lys og herlig forandring! :) Vi vurderer også å enten male dørene i gangen eller bytte ut. Jeg tror vi også kommer til å bytte ut, men det er jo så vanskelig å velge hvilken dør, hihi.

Ha en strålende helg flinka! Klem:)

Siren sa...

Hei, så koselig at du tittet innom meg...da fant jeg jo bloggen din! :)

For en hall dere har i huset, tenk om jeg hadde hatt noe sånt, det ville vært helt fantastisk! Kjempefint har dere fått det også, herlig trapp som definerer rommet så godt.

Ønsker deg ei riktig god helg!
Klem :)

Tante Titti sa...

Jeg kan nesten høre de dørene skrike helt hit... ;o)
Jeg hadde nok byttet dem ja, ev. gjort noe med de eksisterende dørene. Resten av hallen er jo blitt helt nyyydelig!!!
Ønsker deg en fortsatt fin fin helg!
Titti-klæm!!

LilleLeo sa...

Så fint det blir! Jeg elsker før og etter-bilder av denne typen.