søndag 16. september 2012

Haustbord

Då var søndagen her plutselig - håpar du har hatt ei kjekk helg. 
Eg har hatt ei strålande byhelg med rolig fredag, lunsj i byn og middag hos oss i går kveld. 
Her kjem nokre bilete frå borddekkinga i går. 


Eg plasserte rett og slett 3 små lyngplanter på bordet og strødde rundt med eple. 
Dei norske epla er veldig dekorative i seg sjølv - i tillegg til og vera knallgode!


Service er vårt bryllaupsservice, Grey Pearl frå Willeroy og Boch. 
Små ekorn serviettar frå Kremmerhuset, som forøvrig ikkje hadde noko med det som kom på tallerken og gjera:)


Hausten har mange fine fargar meg seg, foreløpig er det ikkje så mange gylne fargar rundt omkring. 
Men for eksempel lyng og pyntekål har nydelige fargar som er veldig haust for meg.


Eg skulle vel eigentlig ha servert fårikål, 
men siden eg klarte å knuse (!) induksjonstoppen vår så var ikkje det eit alternativ. 
Om du lure - ja, det er muleg å knuse ein induksjonstopp med eit piffikrydderglas og to
- nei, du får det ikkje på reklamasjon eller andre garantiar...


No får eg hive meg rundt og gå laus på "to do-lista" som vi har klistra opp på veggen her i hus. 


Ønsker deg ein flott søndag!

16 kommentarer:

Kristin Hanstad sa...

For et nydelig middagsbord, pappa sier alltid at man kan spise hva som helst bare det ser bra ut - så du trenger nok ikke induksjonstopp ;)

Tips: Tegn en "tabbeforsikring", den dekker - ja, nettopp - tabber. Jeg knuste en glasshylle i kjøleskapet mitt, det dekte tabbeforsikringen. Er man uheldig og velter tv'en under heftig støvtørking så dekker den det også. Det er jo som regel egenandel, men de store tingene koster jo ofte mye mer enn det.

God søndag :)

Unknown sa...

Så utrolig lekkert dekket!!
Likte vledig godt og bruke lyng på bordet, elsker de ♥

Så kjedelig med induksjonsovnen, slikt er kjipt...!!

Ha en fin fin kveld :)

Linn sa...

Hei på deg;) Så fint du hadde pyntet:) Synes det var lekkert:) Er ikke så innmari god på bordpynting jeg, men det skulle vel ikke være noe problem og gjøre det nå når jeg ser på alle de flotte blogg damene der ute som dekker, inklusiv deg:)Off, så kjedlig at du har ødelagt toppen, men uhell skjer og sånn er det bare;) Er vel ikke så lett og få det til på forsikringa nei, men hva med sånn lo innboforsikring da? Hvis 2 i husstanden er forsikret mener jeg? Er helt utrolig hva en kan få dekket der:);) Uansett, håper det løser seg for deg:) Klemmer fra Meg:)

ELLEMELL sa...

Så fint dekket med lyng og epler:)

Så det går altså an... hmm! så utrolig kjedelig! håper dere får ny og fikset det så snart som mulig:)

ha en fin søndagskveld!
klem ellemell

Ingrid Louise sa...

Nydelig høstbord...
Kjipt med toppen,har knust vår også...og skulle virkelig hatt en tabbeforsikring altså...men min virker no i allefall!!
God kveld til deg,klm ingrid l

Svenja sa...

absolutely beautiful :) i like the napkins! have a good evening, svenja

linnørtenånå sa...

Så fint et høstbord..
Synd me den toppen..

Funderer på hva du serverte jeg? ;)

Pink lady sa...

Så fint du har dekket på:) Tror jeg også har de serviettene.. Serviettmani.. ;)

Utrolig kjedelig med induksjonstoppen. Har du sjekket innboforsikringen? Utrolig hva man kan få dekket på den..

Ønsker deg en flott uke!

Klem

Tante Titti sa...

Nydelig pyntet bord!
Rent og pent!!
Ønsker deg en riktig fin ny uke!
Titti-klæmm!!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Å så fint du dekket bordet! Blev faktiskt inspirert till lite å få till lite höstfeeling nu. Kanske får ta mig en tur förbi Plantasjen etter jobb imorgen.

Trist med induksjonstoppen. Det må jag se till att inte göra själv, jag som brukar lyckas med det mest... :-)

Håper du har haft en fin start på uken!

Champagnepikene sa...

Ser fabelaktig ut!
Vi venter på invitasjon ;-)

Fruehuset sa...

Hei Champagnepikene:)

Kven er dåke??
Hørres veldig gøy ut!

Marianne:)

Bjørkli Søndre sa...

Så herlig høstbord! Dette falt i smak ja! :-) Flotte detaljer! Og fargebruken er helt etter min smak! :-)

Bordet ditt er så fint! Ønsker meg et slikt flott bord på kjøkkenet jeg! :-)

En flott kveld til deg!

Champagnepikene sa...

You know who... vi kan utenlandsk også ;-)

Fruehuset sa...

Det ante meg:)
Klart dåke skal få invitasjon!

stor klem:)

Champagnepikene sa...

Fabelaktig :)