lørdag 3. mars 2012

Urtepotter i kjøkkenvindauga

Eg er veldig glad i å bruke urter i maten, 
men som sikkert mange andre så slit eg med å få dei til å holde seg. 

Heldige meg fekk to fiiine urtepotter frå snille Maia med bloggen Fabelaktig i posten denne veka. 
Pottene er frå Eva Solo og eg har ønska meg dei lenge. 


Dei skal nok hjelpa meg å få urtene til å vare lenger. 
Det vart veldig dekorativt når eg plasserte dei i vindauga. 
La oss håpa at dei likar lys:)


Som du ser frå bildet så skal vi male vindaugskarmar i helga
Og ikkje minst lister - jippi - det kjekkaste eg veit!

Men heldigvis får vi koselig besøk i kveld og skal lage god middag. 

Ønsker deg ein fin fin lørdag!

9 kommentarer:

Livy sa...

Heisann!
Vi har også fått urtepotter fra Eva Solo denne uka, er spent på om det funker så bra som alle sier - krysser fingrene☺

En riktig fin helg ønskes deg! Klem fra Livy

Fine Friminutt sa...

De var kjempefine! Både urtene og pottene:-) Koselig med noe grønt i kjøkkenvinduet:-) Kos deg med gjester i kveld og listing i morgen! Klem

Nennes sa...

Kjempefine :)

Glad i å bruke urter...men ofte så dør de fort...

ha en flott og solrik helg!

Mie fra Mies Mirakler sa...

både vakker og godt med friske urter :) så nydelig kjøkken du har, liker stilen! *♥*

Unknown sa...

De er kjempefine de pottene, og sikkert lettere og holde urtene friske og fine da:)
Jeg har aldri klart dette med urter, og det er jo litt dumt, de er jo dekorative og GODE i maten:)

Ha en fin fin lørdag ♥

Karina Kusokk sa...

Fine potter! :-D Men jeg har et lite spørsmål: Hva som gjør en urtepotte anderledes enn en vanlig blomsterpotte?

God helg, kose dere kjempemasse!!! :-D

Fabelaktig sa...

Så koselig at du liker de :) Herlig!

Ett lite tips er å kjøpe urter på type plantasjen, de holder lenger enn de på meny. Nok lys og nok vann så lever basilikumen lenge!

Fineste lørdagskvelden til deg! Jeg håper du koser deg og nyter dagen:)
Her skal vi straks finne fram scrabble og konkurranseinstinktet!
Klemklem

Frøken Loppe sa...

Hei!
Friske urter er både deilig i maten og dekorative!
Fint potter, grattis med dei :o)
Lykke til med listemaling i helga, jobben er kjedelig, men resultatet blir bra!!
God søndag til deg!

Pink lady sa...

Så flotte potter. Du er heldig som har så fint vindu på kjøkkenet til å ha urter i.. Her står urtene på kjøkkenbenken og de holder ikke så veldig lenge for å si det sånn...

Kjekt å treffe deg i forrige uke! Håper det kan gjentas snart! Si ifra om du vil til noen av butikkene utenfor sentrum så tar vi en "roadtrip".

Ønsker deg en flott uke!